BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

SAYANG YG HADIR TANPA KITA JEMPUT

love is wonderful

Saturday, July 31, 2010

SJUJURNYA TTG DIRI AKU EPISOD 3

aku nk smbung ni...skunk ni..dlm ht aku ad dua org yg syg aku..msg2 mmpunya klebihn msg2...aku dh buntu dgn hdup aku..mcm mne aku nk hdapi smua ni..aku ingin plih dia..tp dia x bg aku dkati dia sbb dia x pcaya pd prasaan aku lg..ape lg yg hrus aku lkukan...dlm hdup ni aku dh bosan dgn kpel..aku dh bnci dgn kpel..ckuplh dua org ni yg ad dlm hdup aku skunk ni...mmg aku silap krn syg dua pmpuan...but i have no choice....mmg cinta itu suci..mmg syg itu indah..tp aku yg tmpuhi dgn keliru....plzzzzz...phami ht aku...aku bkn nk pmainkn kau...tp ko dgn dia ad klebihn trsendiri...aku nk plih ko..tp ko yg sombong x bg hrapam kt aku....aku nk sgt bsama ko...tp knp ko ego???knp ko sorok prasaan syg ko kt aku??ape smua ni dpt mmbhgiakn ko???please....kngn antra kta x dpt aku lupakn...aku yg ptama yg hdir dlm hdup ko..aku phm ttgb ht ko...aku nk sgt bhgia kn ko blik...tp knp ko yg tknk...slh aku lg ke??mmg x ptt aku lpskn ko....tu slap aku...tp mulot aku ni laju sgt mlfzkn tu smua sbb aku kcewa dgn ko...ko lgsung x hrgai usaha aku nk bsama ko blik...kwn2 ko nk slhkn aku...nk ktakn aku ni pmainkn ko...but da reality???spe yg pmainkn spe???ko ptt rnung diri ko..ko ptt tgk ht ko...knp aku yg ptt dprsalh kn pdahal niat aku baik n k bsama ko......aku sygkn ko....bkn malalui mulot..but from in my heart...bleve me.....

Wednesday, July 28, 2010

SJUJURNYA TTG AKU EPISOD 2

aku nk smbung ttg aku...lps pd tu...hdup aku jd bosan...hp aku jarang bdering....aku pn sign up lh fb...mula2 bosan jgk main fb...yela...x thu nk bt pe...komen2 je...klau ad awek best jgk./..makin lme..aku pn trkomen dgn sorg bdak ni..nama dia eka...mula2...juz komen2 je...pstu..bosan komen..ajk ym...mse ym tu....dia pnh gtau aku...kta juz kwn je...tkkn lbih dr tu..aku akui tu yg aku nk...sbb aku tkot nk kpel....pdih ht ini mnhn sdih kkexewaan...aku dh serik....niat aku pn sma..bla dh lme bhubung...aku jd ttrik dgn gurauan dia...dia ni happening....mse tu..dia slalu ajk aku mlukis...he3..aku slalu lukis..iz syg eka....so sweet....stu mlm tu...aku trasa yg aku ad ht kt dia..tp aku tkot nk luahkn prassaan aku kt dia...sbb aku x ykin...tp....dsbbkn aku ni buka x malu..aku pn gtau dia yg aku sygkn dia...top dia tolak syg aku..aku trima..sbb bg aku..jjur yg pnting....pg2 lg...aku trima sms dr dia..yg mnyatakn SALAM..X SALAH NK BG SALAM PG2 NI KN??AKU TGELAK DGN SNDIRI...hu333...dia mnyatakn ssuatu kt aku....psstu aku ucap skali lg yg iz syg eka....dgn lgsungnya...aku kpel dgn dia...first date dgn dia...aku ambk dia d SOGO KL...bdebar jantung ni tggu khdiran dia n msuk dlm kreta aku...ptama kali...aku rsekn btuah sgt dpt yg comel ni..awek2 akku smua comel.....hu3....patu kami check in di hotel dkt KL tu....dia ckp nk tmn aku.....hu3...x bt ape2 pn tau....iman kuat lg....mlm tu...ktorang p tgk wayang..mkn2..isap shisha,,,mmgh indah sgt smua tu...lwt mlm bru blik....slps lme bksih syg...hdupku makin bhgia...aku slalu dpt blaian mnja dr dia.....kdg2 aku gurau bodoh2 dgn dia..hu3...tp dia sporting....bla dh lme sgt....aku smkin sbuk dgnkje aku..kami jarang bhubung....tba2..pkara yg aku tk igini tjadi.....aku mgaku smua tu slap aku....tp smpai skunk..aku dgn dia msih ok......hu3......insyallah akn kkal..

ni hal personal aku...hdup aku mmg pnuh dgn dosa....aku x malu utk cter smua ni..sbgai pgajaran bt smua yg bce blog aku.....hdup aku pnuh dgn maksiat...jjur aku katakn..sex bg aku normal..apatah lg kissing or somthing like that...hdup aku bnyk hbskn duit ikot c2...tp aku x main kt malaysia..aku slalu booking yg indon di bandung....itu tabiat aku 2 mggu skali...aku ni bkn playboy sbnrnya..cuma aku ada prinsip aku ttg kpe....spe2 yg nk kpel dgn aku..trimalh aku seadanya...sbnrnya aku ada prasan syg,,aku thu sdih.,,kcewa..cuma aku ni x serius...tu je...

ape2 pn...nnti aku smbung blik...lguh dh taip..

Tuesday, July 27, 2010

SJUJURNYA TTG DIRI AKU EPISOD 1

salam smua..aknku coretkn ttg siapa aku yg sbnrnya..nme aku izzat@bulat...aku nk cter ksah hdup aku...aku adalh mnusia yg tgolong dlm golonga sosial...mse sk rndah..aku lh bdak plg baik...slalu jd tok imam...bilal..ptandingn tilawah..hafazan...tp tu smua ksah lama...mse drjah 6...aku ada dh sseorg yg aku mnat...mse tu..aku dh pndai pgang2 tgn...buda2..ape yg thu kn...mse tu..xlh main sorok2 ni..pgang tgn pn dpn cg n mama aku..so sweet...dlu tiada istilah kpel..istilah dlu ialah bkasih...tringt zaman dlu...very funny..mse tu..handphone x lg...so aku dgn dia main msg dlm krtas..tme cg mgajar..aku duk main past2 krtas..dia dduk sblh aku je....mklumlh...aku ni kn hormt cg tgh mgajar...smpai skunk aku msg ingt lg dia...dh smlm aku chat dgn dia...dlu prasaan syg ni x lg..juz ada mnat je...aku slalu kcau dia..mse kcik2 pn dh pndai tckle awek..aduhai....lps upsr..aku trus lost contact dgn dia...tiada kta ptus antara aku dgn dia...kn best klau kpel smpai skunk...7 thun tu...aku x thu lh dia ad ht lg x kt aku...mntk2 ada...dr form1 smpai blln lps aku lost contact dgn dia...last jmpe blik...hppy sgt2..mama aku knl sgt dia...mama ckp dia comel lg...mcm dlu...ad chance ni nk suh mama msuk mnang....he3...

hbs dh cter td....ni cter bru plk...dlm hdup aku skunk ni..aku pnh kcewa dlm kpel sbnyk 3 kali...tu x tmsuk yg aku x syg lh...mse form3..sseorg hdir dlm hdup aku...nama dia syazana...dia adlh mnusia yg plg perfect bg aku....first dia msuk sk aku...mmg niat ht nk pikat dia...tp aku sdr yg diri aku bnyk kkurangn..jauh sgt dgn dia...aku hnya mmpu mlihat dia..x mmpu utk pikat dia...hbs je pmr..aku ikot llwatan ke lgkawi.....dia pn ikot skali.....skali aku tgk dia snyum..mmg aku akn mgalah...sweet sgt2....stiap mne yg dia prgi dkt lgkawi tu..aku slalu phatikn dia.....last2..aku tdetik dlm ht aku tdetik..klau aku dpt dia..aku akn brubah...tu je yg mpu aku jnji pd diri aku....slps mahu pulang dr lgkawi....time ni kt jeti...aku org trakhir msuk dlm feri tu..smasa aku nk msuk dlm feri...aku tgk dia msih diluar...rupanya bag yg dia bwk tu brat....aku pn tnjuk lh gentlment aku..aku prgilh tlg angkt bag dia tu....tp modal ttap x utk tackle dia...aku redha jelh......smasa smpai di jeti kedah...tba je di sk..aku mntk numbr hp dia...dia pn bg..sblum mntk..bpe kali pkir...last2 dia bg jgk juz be fren...tibanya aku kt umh..aku trus sms dia....slamat bknalan....dia pn jwb...last2 dia tnya numbr clcom ada x..sbb mse tu aku pkai mxis..aku ckplh ada...aku pn bg xxxxxxxxxx..ok save tau..tu yg aku bgtau kt dia...ptg mnjelma..aku pn cri numbr clcom aku...last aku x ungt aku ltk kt mne...aku pn dgn seikhlas ht..hdupkn enjin moto dn trus bli numbr clcom yg bru...pkul 10 mlm...aku pn msg dia dgn mggunakn numbr bru aku...last2 dia tnya aku..knp tkr numbr..sy dh 8pax numbr awk....darah ku laju mgalir mndgr ayt itu..krn aku thu dia mmg btol2 ikhlas nk bkwn dgn aku....saat ptama bkwn..cm biasalh..gurau2....tk serius...mcm2 lglh...bla dh lme bhubung..aku smakin syg dia..dia ubh hdup aku slow2..aku bsyukur sgt2...dia sggup bgn kul 5 pg smata2 nk kjutkn aku....aku hrgai sgt..dia pnh cabar aku cri umh dia..sbb aku syg dia..aku sahut cbaran tu..dia juz bg aku 2 clue je...dsbbkn syg..aku pergi mncri..dr jam 11 pg..smpai jm 6 ptg aku mncari umh dia..last2 aku jmpe...mse tu dia tgh bsuh kreta..hu3....saat kkecewaan aku dgn dia krn ksilapn aku sndiri.....aku thu aku syg dia..tp aku bdoh prgi kpel dgn org lain...last2 dia thu dan trus tggalkn aku...sbb tu skunk ni hdup aku sosial n bley dkatakn playboy..sbb aku pcaya pd cinta..

org kdua plk...mse ni last form4...aku slalu usikdia...nama dia tha..ni mmg best story ....aku suka tgk dia snyum..cute...utk tckle dia..mmg ssah sgt2....dia ni pnh kutuk aku yg aku ni playboy n mcm2 lg....kwn aky gtau lh....tp niat aku x tbts utk dptkn dia...aku slalu mntk numbr hp dia...tp x dpt2..last aku mntk2222...bg jgk....cer dia cmni...mula2 dia bnci aku....tp last2..earphone dia kne rmpas..dia mntk tlg aku ambkkn....aku pn ambklh dlm blik kauseling...aku kn pramah dgn cg...bodek2 skit..cair r....hu3....sblum aku bg earphone tu kt tgn dia...aku suh dia snyum dlu..dia pn snyum.....aku blik umh..trus sms dgn dia...mula2 juz kwn biasa....tkx prasan pn...lme2..aku syg dia....dia bnyk ajr aku ttg syg..sdih..hrgai..first aku gduh dgn dia..mse kt pustaka awam...mcm flem hndustan tu.....aku trsmoking....dia mngjuk..smpai aku x mmpu nk pjuk...mjur ad adk dia tlg aku....saat ptama jmpe kt pustaka..aku bt cm biasa jelh....sbut dh kwn...tkkn nk lbih2...hu3..jam 12 tghri..aku start mto nk pulang kerumah...dlm pjalan..aku trima sms dr dia yg mgatakn tmn dia kt pustaka dlu...dsbbkn ht dh syg..aku pn uturn blik....dia ni bkn cm pmpuan lain yg aku knl....spnjang aku knl dia..aku x pnh sntuh dia....sbb tu jnji aku pd diri aku....dia thu aku ni truk...jahat...tp dia ttap trima aku....aku smpai hr ni..smpan lg msg dia yg btjuk dont say love if u dontknow how to prove it.....aku syg sgt dia...dia bnyk mngis sbb aku...tp niat aku x pnh nk mankn dia...aku nk sgt rapat dgn dia blik...tp aku x mmpu....ppisahn aku dgn dia..ada cternya..x plu aku nk cterkn..yg pastinya...tu slah aku jgk......

bsambung...

Monday, July 26, 2010

IZ PGANG KATA2 NI

eka sayang iz..
dalam ati eka just ade iz je..ati eka dah tutup tuk lelaki laen..so,.iz jgn risau klu sape2 ade yg cube nk ambik hak iz..iz pon tau,.eka nk just sorng jew pertama dan terakhir dlm hidup eka..dan ianya hanyalah iz..

Saturday, July 24, 2010

Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika aku masih mau mencuba. Jangan sesekali menyerah jika aku masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan aku tidak menyayanginya lagi, jika aku masih tidak dapat melupakannya.

Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan, walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan Kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.

Perkara yang paling kejam dalam hidup adalah kamu membuatkan seseorang menyintai dirimu sepenuh hati dan sanggup menyerahkan segala-galanya demi sebuah cinta yang suci, sedangkan kamu hanya sekadar menuturkan kata-kata cinta di bibir sahaja... meskipun lidahnya melontarkan kata-kata kemaafan, namun hatinya tidak akan memaafkan kamu sampai bila-bila lantaran hatinya yang penuh dengan kelukaan yang amat memedihkan...

Jika kamu memancing ikan, setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu, janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu saja…. Karena ia akan sakit oleh karena bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup... Begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang, setelah ia mulai menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya, janganlah sesekali kamumeninggalkannya begitu saja… Karena ia akan terluka oleh kenangan bersamamu, dan mungkin tidak dapat melupakansegalanya selagi dia mengingatimu...

bercinta memang mudah, untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh dan Jika saja kehadiran cinta sekedar untuk mengecewakan, lebih baik cinta itu tak pernah hadir.

Friday, July 23, 2010

pernahkah

"Kamu berbual dengan si dia sampai lewat tengah malam dan baru saja

beberapa minit selepas kamu putuskan talian, kamu sudah mula merinduinya.."

"Kamu membaca SMS si dia berulang-ulang kali.. Seolah-olah

masih ada ayat-ayat yang tersembunyi dari pandangan mu.."

"Bila bersama dengan si dia, kamu berjalan sangat perlahan. Takut cepat

sampai ke tempat tujuan.. Ingin sangat berada di sisinya lebih lama lagi.."

"Kamu menjadi seorang yang terlalu pemalu bila

bersama dengan si dia.. Malu-malu kucing.."

"Bila kamu memikirkan si dia hati mu sentiasa berdebar-debar

dan jantung mu berdegup dengan laju.. Mengalahkan kereta F1.."

"Kamu tersenyum lebar bila kamu mendengar suara si dia…"

"Dan ketika kamu melihat, tiada wajah lain lagi di sekeliling mu…

Hanya dia, dia dan dia..."

"Kamu mula melayan lagu-lagu sentimental sambil membayangkan

wajah si dia…Lagu Ayat-ayat Cinta pun kamu layan…"

"Kamu hanya memikirkan tentang dia sahaja…Siang malam…"


"Haruman badannya sangat terkesan kepada kamu… Seolah-olah di mana

saja kamu pergi, bau itu menemani kamu membuat kamu semakin merindui dia.."

"Kamu sedar yang kamu tiba-tiba tersenyum lebar

bila saja wajahnya bermain dibenak mu…"

Sehinggalah............. Suatu Hari... Kamu Menyebut.. "I LOVE YOU"..

Thursday, July 22, 2010

Cinta adalah perasaan istimewa yang dianugerahkan kepada manusia. Cinta menghidupkan jiwa. Cinta menjadikan seseorang bahagia dan merana pada masa yang sama. Sesiapa yang memahami cinta akan menjadi tuannya, bukan hambanya.

RENUNGAN MEMUJUK HATI

Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dengan orang yang salah
sebelum menemui insan yang betul supaya apabila kita akhirnya
menemui insan yang betul, kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur
dengan nikmat pemberian dan hikmah di sebalik pemberian tersebut.

Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yang lain akan
terbuka tapi lazimnya kita kita akan memandang pintu yang telah
tertutup itu terlalu lama hinggakan kita tidak nampak pintu yang
telah pun dibukakan untuk kita. Kawan yang paling baik ialah
seseorang yang anda boleh duduk didalam buaian dan berbuai bersama
tanpa berkata apa-apa pun dan kemudian berjalan pulang
dengan perasaan bahawa itulah perbualan yang paling hebat yang
pernah dialami.

Memang benar kita tidak tahu apa yang telah kita punyai sehinggalah
kita kehilangannya dan juga benar bahawa kita tidak tahu apa yang
kita rindukan sehinggalah ‘ia’ datang memberi seseorang .Seluruh
cinta anda bukanlah satu kepastian yang mereka akan menyintai anda
kembali! jangan harapkan cinta sebagai balasan.nantikan sahaja ia
untuk mekar di dalam hati mereka tapi sekiranya ia tidak
,pastikanlah ia terus mekar di dalam hati anda. ia cuma mengambil
masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam untuk
menyukai seseorang,satu hari untuk menyintai seseorang tetapi ia
mengambil masa sepanjang hidup
untuk melupakan seseorang.

Jangan pandang kepada kecantikan kerana boleh jadi ia palsu,Jangan
kejar kemewahan kerana ianya akan susut,
carilah seseorang yang membuatkan anda tersenyum kerana ia cuma
memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yang
suram.Carilah yang membuat hati anda tersenyum. akan tiba satu
ketika di dalam kehidupan apabila anda teramat rindu seseorang
sehingga anda ingin mengapainya dari mimpi anda dan memeluknya
dengan sebenar.
Mimpilah apa yang anda ingin mimpikan , pergilah kemana – mana yang
ingin anda tujui dan jadilah apa yang anda inginkan kerana anda
hanya memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua
perkara yang ingin anda lakukan.

Semoga anda memiliki kebahagiaan yang cukup untuk membuatkan diri
anda menarik, percubaan yang cukup untuk membuatkan anda
kuat, kesedihan yang cukup untuk memastikan anda seorang insan dan
harapan yang cukup untuk membuatkan anda bahagia .

Selalu bayangkan diri anda di dalam kasut seseorang,jika anda rasa
ianya menyakitkan anda, fikirlah ia mungkin menyakitkan
orang lain juga.Kabahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam
memiliki semuanya yang terbaik. mereka hanya membuat yang terbaik
dalam hampir apa saja yang datang di dalam perjalanan hidup mereka.

Kebahagaiaan terletak kepada mereka yang menangis ,mereka yang
terluka , mereka yang telah mencari dan mereka yang telah
mencuba. Hanya mereka yang boleh menghargai kepentingan manusia yang
telah menyentuh hidup mereka.

Cinta bermula dengan senyuman, mekar dengan ciuman dan berakhir
dengan tangisan. Masa depan yang cerah sentiasa berteraskan
kehidupan yang lalu yang telah dilupakan. Anda tidak boleh
meneruskan kehidupan dengan sempurna sehingga anda melupakan
kegagalan dan kekecewaan masa silam.

Semasa anda dilahirkan, anda menangis dan orang disekeliling anda
tersenyum. Teruskanlah hidup anda supaya apabila anda mati
nanti, andalah yang akan tersenyum dan orang sekeliling anda pula
yang akan menangis.

Wassalam

KEPERCAYAAN CINTA

Mempercayai seseorang bukanlah mudah sebenarnya. Jika baru mengenalinya tentu perasaan sangsi akan timbul dari sanubari. Ada juga yang sudah lama mengenali tapi masih juga belum mempercayai. Dalam satu perhubungan, tidak wajar sekiranya kamu masih tidak ada kepercayaan terhadap si dia. Walaupun mungkin kamu tidak akan mempercayai si dia seratus peratus, tapi tak salah kalau kamu meletakkan anggaran dibawah 70 peratus keyakinan kamu terhadapnya. Tapi mudahkah kamu melakarkan kepercayaan terhadap si dia? Sebenarnya ada faktor-faktor yang boleh menimbulkan kepercayaan.
Faktor 1 – Konsisten
Kamu mempercayai apa yang dilihat dan didengar tanpa syak wasangka. Bagi kamu apa yang dibicarakan tidak perlu disangsi kerana ianya ada kebenaran serta boleh mendatangkan kebaikan dalam perhubungan kamu. Tapi berhati-hatilah kerana mungkin dengan cara ini si dia boleh ‘menjerat’ kamu. Siapa tahukan!

Faktor 2 – Boleh dikawal
Perkara-perkara yang bagi kamu adalah konsisten membuatkan kamu boleh menganggap adakah si dia boleh dikawal ataupun tidak. Contohnya, si dia akan datang tepat pada waktu yang dijanjikan dan boleh menerima pendapat kamu. Maknanya kamu boleh ‘mengawal’ dirinya dari melakukan perkara yang tidak kamu sukai. Bukanlah bermakna kamu boleh mengongkongnya tetapi jika si dia menuruti kehendak kamu ini bermakna si dia mempercayai kamu dan tidak ragu-ragu dengan cara kamu.

Faktor 3 – Komitmen
Komitmen bukanlah sekadar menepati janji, tapi juga menghargai perjanjian yang telah dipersetujui bersama. Jika kamu ataupun si dia berani berkomitmen dan bersungguh-sungguh dalam perhubungan , tentu saja perhubungan kamu ceria dan aman. Sikap saling mempercayai yang wujud dalam diri masing-masing akan mewarnai lagi perhubungan kamu itu. Malah ianya akan membuatkan si dia lebih yakin dengan kejujuran kamu terhadapnya. Jadi tiada alasan untuk si dia berlaku curang terhadap kamu.

Faktor 4 – Kejujuran
Kejujuran memang perlu untuk menjamin sebuah perhubungan yang bahagia. Kamu juga tidak patut menyembunyikan perkara-perkara yang sepatutnya diketahuinya. Jika kamu dan si dia jujur , ini membolehkan kamu berdua tidak takut untuk berbahas kerana berpendapat ianya juga untuk kebaikan bersama. Walaupun adakalanya tercetus pertengkaran kecil kerana masing-masing ingin mengutarakan pendapat sendiri, tetapi akhirnya mengambil keputusan untuk memilih pendapat yang terbaik demi menjamin perhubungan yang stabil.

Faktor 5 – Terima seada-adanya
Kunci keintiman dalam suatu perhubungan adalah menerima seadanya baik buruk pasangan kamu. Bila hati sudah suka dan sayang, tentu saja kamu sanggup menerimanya walaupun menyedari tentunya ada perkara-perkara negatif tentangnya. Namun begitu, tentunya kamu dan si dia berusaha untuk berubah jika terdapat sikap-sikap yang tidak disenangi hingga boleh menjejaskan perhubungan. Usaha kamu dan si dia ini menampakkan kesungguhan yang amat ketara demi menjamin perhubungan.

Faktor 6 – Perlu dimengertikan
Sebahagian besar individu menginginkan pasangan yang tidak hanya mendengar pendapat sebelah pihak. Malah harus bijak mengutarakan pendapat sendiri. Kamu juga tentunya berharap agar si dia mengerti tentang pandangan kamu terhadap pelbagai perkara. Jika tidak, mungkin perhubungan hanya mendatar saja. Bukan itu saja, kemarahan juga boleh timbul ekoran perasaan yang tidak dimengertikan dan menganggap diri kamu tidak dihargainya.

Faktor 7 – Simpati
Simpati adalah usaha untuk memberikan pengertian yang lebih mendalam, seakan berusaha menempatkan diri kita di dalam emosi si dia. Sebenarnya tidak mudah melakukan perkara ini. Tapi bila dapat menimbulkan simpati, kebanyakan pasangan mampu mengatasi perkara-perkara yang boleh menimbulkan pertengkaran dan perselisihan pendapat kerana memahami sesuatu yang boleh mengganggu hubungan.

Faktor 8 – Diyakini
Bila rasa yakin, kamu boleh memberi pandangan bersama si dia. Baik dalam hal-hal remeh temeh hinggakan ke perkara yang serius. Kamu akan merasa si dia bukan saja mendengar malah akan menyimpan rahsia kamu. Apa yang penting kamu juga harus mengetahui dan berkeyakinan adakah si dia memang boleh menyimpan rahsia ataupun tidak!

Faktor 9 – Perbezaan pendapat
Memanglah tak dapat lari dari perbezaan pendapat antara kamu dan si dia. Mereka yang berusaha terlalu keras untuk menyangkal atau takut mengakui bahawa dirinya berbeza pendapat dengan pasangannya selalunya seorang yang tidak berani menghadapi kenyataan. Tak mungkin akan selalu sama pendapat sebaliknya mampu berkompromi untuk menunjukkan kedewasaan masing-masing.

Faktor 10 – Elakkan dendam
Cinta sejati akan diwarnai oleh pengertian dan rasa untuk dimaafkan. Kerana dendam boleh menjadi punca kehancuran sesebuah perhubungan. Walaupun pernah dilukai, namun perasaan dendam ataupun membalas balik mungkin tidak akan terlintas dalam fikiran. Bagi diri kamu, mungkin berdendam bukanlah jalan penyelesaian yang terbaik malah ianya akan memburukkan lagi keadaan. Oleh sebab itulah kemaafan adalah perkara yang terbaik untuk menjernihkan suasana.

Faktor 11 – Berfikiran terbuka
Banyak pasangan merasakan tidak perlu untuk mengungkapkan secara lisan apa yang ada dibenaknya. Walaupun hakikatnya perkara itu sangat penting dan perlu disampaikan secepat mungkin bagi menggelakkan perkara yang tidak diingini akan berlaku. Oleh sebab itulah, jalan yang terbaik ialah setiap individu harus berfikiran terbuka. Bukannya harus menerima pendapatnya tanpa perlu berfikri panjang sebaliknya kita harus mendengarnya dahulu dan barulah membuat keputusan. Tak semestinya apa yang dikatakan tidak elok begitu juga sebaliknya.

Faktor 12 – Tulus dan jujur
Ketulusan dan kejujuran memainkan peranan yang penting dalam sesebuah perhubungan. Bukan saja dari segi perbuatan malah juga percakapan. Apa yang ingin disampaikan haruslah dengan niat sejujur yang mungkin dan bukanlah hanya untuk melindungi kesilapan. Pilihlah kata-kata yang sedap didengar dan senang dimengertikan. Melalui komunikasi, kita juga boleh ‘menangkap’ adakah si dia jujur dan tulus ataupun sebaliknya.

Faktor 13 – Tak selalu didampingi
Bukan semua orang sukakan kekasihnya sentiasa disisi. Ada juga yang inginkan sedikit kebebasan dan asal bijak mengawal diri itu sudah cukup memadai. Apa yang penting, jika si dia tidak menemani kamu, jangan pula berfikir yang bukan-bukan dan mulalah menganggap yang si dia sengaja mahu mengabaikan kamu. Singkirkan perasaan ini kerana ini bukanlah niatnya sebaliknya ingin memberikan kamu sedikit ruang untuk menjalani aktiviti sendiri.

Faktor 14 – Jauh di mata dekat di hati
Saat terpisah dek jarak yang jauh sebenarnya banyak mengajar kita erti rindu yang sebenar. Walaupun tempohnya agak lama, haruslah mempercayai jarak dan waktu tersebut tidak akan memisahkan diri kamu dan si dia. Perasaan ini harus wujud walaupun tidak selalu dapat bersua namun perasaan saling merindu dan menyayangi akan menguatkan lagi perhubungan kamu itu. Apapun teguhkan hati dan pendirian kamu bahawa hanya cinta si dia sahaja yang bertakhta di hati.

Faktor 15 – Persamaan
Persamaan antara kamu berdua akan menguatkan lagi rasa cinta bila masing-masing yakin bahawa hubungan itu diimbangkan dengan prioriti utama. Jangan hanya mementingkan hak seorang diri saja dan haruslah mengambil berat tentang kedua belah pihak. Sebenarnya kamu berdua saling memerlukan antara satu sama lain untuk memastikan keseimbangan dalam perhubungan.

Faktor 16 – Tak saling menyalahkan
Tak selalu hubungan yang terjalin berjalan lancar dan adakalanya ia akan ‘bergegar’ jua. Hubungan cinta yang lancar haruslah tidak dilandasi sikap saling menyalahkan. Apa yang terjadi merupakan interaksi dari dua pihak yang memiliki kebebasan mengeluarkan pendapat dan keinginan yng berbeza. Menyalahkan antara satu sama lain bukanlah boleh menyelesaikan masalah sebaliknya akan menjejaskan lagi hubungan. Keegoan mungkinlah penyebab mengapa kamu dan si dia saling menyalahkan antara satu sama lain.

Faktor 17 – Hormat-menghormati
Saling hormat-menghormati adalah dasar perhubungan yang positif. Kamu harus menghormati si dia dan begitu juga sebaliknya. Tapi jangan kerana terlalu menghormatinya hinggakan kamu berasa amat segan dengannya. Ini akan mendorong rasa malu dan segan untuk meluahkan apa yang kamu pendamkan dan membuatkan hubungan kamu sukar untuk berkembang. Oleh sebab itulah kamu perlu membatasi rasa hormat dan segan terhadap si dia.

Faktor 18 – Penghargaan
Tidak salah sekiranya kamu menghargai si dia. Bukannya hendak menyanjung tinggi ataupun terlalu memuja dirinya. Tetapi biarlah sekadar si dia tahu yang kamu amat mengharagi kasih dan dirinya. Caranya? Emmm… hanya kamu saja yang tahu bagaimana kerana lain orang lainlah caranya. Apapun kalau kamu memang sayangkannya, jangan segan silu untuk menunjukkan perasaan kamu serta jangan lupa harga perasaan dan dirinya.

Faktor 19 – Bukan materialistik
Bayangkanlah kalau kamu seorang yang materialistik? Mesti kekasih kamu ‘pokai’ dibuatnya. Mana taknya kalau kamu minta yang bukan-bukan. Dalam perhubungan, jangan sesekali kamu menjadikan wang sebagai punca utama mengapa kamu memilih si dia. Jika ianya terjadi, hubungan kamu mungkin sukar bertahan lama dan membuatkan si dia akan berprasangka terhadap kamu.

Faktor 20 – Perancangan bersama
Manusia hanya mampu merancang tapi Tuhan yang menentukan segalanya. Tapi ada bagusnya kalau kamu dan si dia merancang sesuatu untuk menjamin kebahagian. Tentunya kamu sendiri inginkan yang terbaik demi masa depan bersama. Bukan mudah untuk mencipta kebahagiaan dan mengecapi kegemilangan dalam perhubungan. Pastinya semua mengimpikan sesuatu yang indah dalam perhubungan. Begitu juga kamu bukan? Apa perancangan kamu agaknya ye?

KELIRU

kepercayaan aku hilang terhadap kau sejak kau mengenali NYA...kau lebih memilih NYA daripada aku..kau berubah sejak kau mengenali NYA..tetapi ianya lebih ketara bila aku tak tahu apa yang patuh aku buat untuk memperbaiki persahabatan kita..itu yang menyebabkan kau bosan dengan perangai aku..aku hanya mahu kau memahami perasaan aku dan perhatian dari seorang sahabat yang aku sayang...

Wednesday, July 21, 2010

CINTA LANGIT DAN BUMI

Dahulukala, langit dan laut saling jatuh cinta. Mereka saling
menyukai di antara satu sama lain. Oleh sebab sangat sukanya laut
terhadap langit, warna laut sama dengan warna langit. Oleh sebab
sangat sukanya langit terhadap laut, warna langit sama denga warna
laut.

Setiap senja datang, si laut dengan lembut sekali membisikkan kata-
kata `Aku Cinta Padamu’ ke telinga langit. Setiap kali langit
mendengar bisikan penuh cinta laut terhadapnya, langit tidak
menjawab apa-apa , hanya tersipu-sipu malu dengan wajah kemerah-
merahan.

Suatu hari, datanglah awan. Melihat kecantikan si langit, awan terus
jatuh hati terhadap langit, bak cinta pandang pertama. Tetapi tentu
sahaja langit hanya setia mencintai laut. Setiap hari, langit hanya
mahu melihat laut sahaja. Awan berasa sedih tetapi ia tidak berputus
asa mencari cara dan akhirnya mendapat satu akal. Awan mengembangkan
dirinya seluas dan sebesar mungkin serta menyusup ke tengah-tengah
di antara langit dan laut. Ia berusaha menghalangi pandangan langit
dan laut terhadap satu sama lain.

Laut berasa marah kerana tidak dapat melihat langit. Laut
mengeluarkan gelombangnya bagi mengusir awan yang mengganggu
pandangannya. Tetapi tentu sekali usahanya tidak berhasil. Lalu
datanglah angin yang sejak dulu mengetahui hubungan cinta langit dan
laut. Angin berasakan perlu membantu langit dan laut menyingkirkan
awan yang mengganggu perhubungan mereka yang sekian lama terjalin.

Dengan tiupan keras dan kuat, angin meniup awan. Lantas terpecah-
pecahlah awan menjadi berselerak ke banyak bahagian, sehingga ia
tidak berupaya lagi melihat langit dengan jelas dan tidak mampu lagi
untuk mengungkapkan perasaannya terhadap langit. Kerana rasa
terseksa menanggung perasaan cinta yang menggunung tinggi terhadap
langit, awan menangis sedih.

Hingga sekarang, kasih antara langit dan laut tidak dapat
dipisahkan. Kita juga dapat melihat di mana mereka menjalin kasih.
Setiap kali memandang ke hujung laut, di mana ada garisan horizon
yang menemukan langit dan laut, di situlah mereka sedang berpacaran.

PETANDA SI DIA JODOH KITA

Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dengan orang yang salah
sebelum menemui insan yang betul supaya apabila kita akhirnya
menemui insan yang betul, kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur
dengan nikmat pemberian dan hikmah di sebalik pemberian tersebut.

Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yang lain akan
terbuka tapi lazimnya kita kita akan memandang pintu yang telah
tertutup itu terlalu lama hinggakan kita tidak nampak pintu yang
telah pun dibukakan untuk kita. Kawan yang paling baik ialah
seseorang yang anda boleh duduk didalam buaian dan berbuai bersama
tanpa berkata apa-apa pun dan kemudian berjalan pulang
dengan perasaan bahawa itulah perbualan yang paling hebat yang
pernah dialami.

Memang benar kita tidak tahu apa yang telah kita punyai sehinggalah
kita kehilangannya dan juga benar bahawa kita tidak tahu apa yang
kita rindukan sehinggalah ‘ia’ datang memberi seseorang .Seluruh
cinta anda bukanlah satu kepastian yang mereka akan menyintai anda
kembali! jangan harapkan cinta sebagai balasan.nantikan sahaja ia
untuk mekar di dalam hati mereka tapi sekiranya ia tidak
,pastikanlah ia terus mekar di dalam hati anda. ia cuma mengambil
masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam untuk
menyukai seseorang,satu hari untuk menyintai seseorang tetapi ia
mengambil masa sepanjang hidup
untuk melupakan seseorang.

Jangan pandang kepada kecantikan kerana boleh jadi ia palsu,Jangan
kejar kemewahan kerana ianya akan susut,
carilah seseorang yang membuatkan anda tersenyum kerana ia cuma
memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yang
suram.Carilah yang membuat hati anda tersenyum. akan tiba satu
ketika di dalam kehidupan apabila anda teramat rindu seseorang
sehingga anda ingin mengapainya dari mimpi anda dan memeluknya
dengan sebenar.
Mimpilah apa yang anda ingin mimpikan , pergilah kemana – mana yang
ingin anda tujui dan jadilah apa yang anda inginkan kerana anda
hanya memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua
perkara yang ingin anda lakukan.

Semoga anda memiliki kebahagiaan yang cukup untuk membuatkan diri
anda menarik, percubaan yang cukup untuk membuatkan anda
kuat, kesedihan yang cukup untuk memastikan anda seorang insan dan
harapan yang cukup untuk membuatkan anda bahagia .

Selalu bayangkan diri anda di dalam kasut seseorang,jika anda rasa
ianya menyakitkan anda, fikirlah ia mungkin menyakitkan
orang lain juga.Kabahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam
memiliki semuanya yang terbaik. mereka hanya membuat yang terbaik
dalam hampir apa saja yang datang di dalam perjalanan hidup mereka.

Kebahagaiaan terletak kepada mereka yang menangis ,mereka yang
terluka , mereka yang telah mencari dan mereka yang telah
mencuba. Hanya mereka yang boleh menghargai kepentingan manusia yang
telah menyentuh hidup mereka.

Cinta bermula dengan senyuman, mekar dengan ciuman dan berakhir
dengan tangisan. Masa depan yang cerah sentiasa berteraskan
kehidupan yang lalu yang telah dilupakan. Anda tidak boleh
meneruskan kehidupan dengan sempurna sehingga anda melupakan
kegagalan dan kekecewaan masa silam.

Semasa anda dilahirkan, anda menangis dan orang disekeliling anda
tersenyum. Teruskanlah hidup anda supaya apabila anda mati
nanti, andalah yang akan tersenyum dan orang sekeliling anda pula
yang akan menangis.

Wassalam

Monday, July 19, 2010

ayat menmpan perempuan

Ada kawan? Rasanya tiada manusia tanpa kawan. Kawan mudah dicari.
Dengan sebentuk senyuman, kawan sudah boleh diperoleh. Dengan teh
secawan di warung, kawan sudah boleh dibentuk.

Nilai kawan dan sahabat jauh berbeza.Jika anda ada teman lelaki,dia
mungkin bergelar kawan, bukan pasangan kekasih. Kena pandai bezakan
dengan kawan, sahabat dan kekasih. Sesetengah orang selesa sebagai
kawan, sesetengah orang ingin dianggap sahabat, sesetengah orang
mahu akhirnya digelar kekasih. Perlu lihat tutur kata pada awal
perkenalan, kadang-kadang pada awalnya lagi sudah dapat diduga
apakah dia ingin jadi kawan, sahabat mahupun kekasih.

Ramai gadis bertanya saya soal ini. Dia sudah berhubung dengan saya
selama setahun, mengapa dia tidak faham apa yang ada dalam hati
saya? Perlukah saya memberitahunya bahawa saya menyayanginya lebih
dari seorang kawan?

Nah! Inilah bahananya jika anda tidak cuba memahami riak wajahnya,
tutur katanya dan sikapnya sepanjang berkawan dengannya. Dia mungkin
menganggap anda sekadar kawan, tetapi anda tidak. Anda menganggap
dia lebih daripada itu. Anda mengharapkan cinta tetapi tidak pernah
memberikan gambaran sedemikian. Maka dia tidak memahaminya. Diam-
diam tanpa pengetahuan anda dia menjalin perhubungan dengan orang
lain. Dan orang itu telah pun bergelar kekasih hatinya.

Ramai gadis kecewa direndam perasaan sendiri. Dia memikirkan lain
dan mengharapkan lain tetapi lain pula yang ada pada diri seseorang
lelaki itu. Kena berikan dia sedikit gambaran bahawa anda tidak
sekadar menganggapnya kawan, tetapi kawan yang istimewa, kawan yang
lebih daripada kawan, dan kawan yang ingin dijadikan kekasih.

Bagaimana melakukannya? Anda boleh hantar SMS berbau kasih. Ia
ibarat melemparkan umpan sewaktu memancing. Jika umpan serasi, akan
mengena. Jika tidak, umpan akan terbiar dibawa arus.

Memancing cinta juga begitu. Kena lemparkan umpan dan lihat apakah
umpan disambar. Anda akan menerima balasan yang hampir serupa. Jika
ayat-ayat power yang diberi, ayat-ayat power juga yang sampai
kembali, itu antara lain tandanya kasih bersahut. Jika kata-kata
berbau kasih, sayang dan cinta yang diberikan, yang diterima kembali
adalah kata-kata yang hampir serupa tandanya umpan anda serasi
dengan selera ikan. Boleh terus memancing, boleh terus menghulurkan
umpan. Hingga akhirnya ikan tersangkut di mata kail, ketika itu
bolehlah tarik joran, pegang dan tangkaplah hasil. Tika itu tidak
perlu berselindung lagi untuk mengatakan bahawa anda menganggapnya
lebih dari seorang kawan. Dia adalah kekasih hati dan orang pujaan.

Ramai gadis menjadi mangsa keadaan. Dia tidak pernah tahu dia tidak
dicintai. Dan tidak pernah tahu dia tidak pernah berada dalam
senarai calon untuk dijadikan isteri. Dia berbaik dengan seorang
lelaki dan membiarkan perhubungan itu berjalan dengan baik,
sedangkan dia menyimpan hati, tetapi si lelaki tidak. Setelah
berkawan hampir sepuluh tahun, usia telah lanjut baru tahu dia tidak
sampai ke situ. Dia hanya berbaik, seorang yang baik dan mahu
berbaik-baik.

Kenapa tidak memberikan gambaran awal supaya mudah mengambil
keputusan, samada meneruskan atau beralih arah.

Bercinta adalah seni. Maka anda perlu menggunakan daya kreativiti
dalam meniti di atasnya. Setiap cinta melalui jalan cerita yang
serupa namun tidak pernah sama. Setiap watak yang melaksanakannya
adalah berbeza maka anda perlu memahaminya. Bacalah peribadinya
seawal perkenalan anda dengannnya.

KATA2 CINTA


Cinta seperti matahari, ia tetap bercahaya. Walau malam menjelma, cahayanya pada bulan tetap menerangi kekadang ia juga gerhana tetapi akan kembali jua kecerahannya.

Cinta adalah santapan jiwa. Jiwa tanpa cinta bagai rumah yang kosong. Cinta tanpa menjiwai bagai layang-layang putus tali.

Cintu adalah buta…cinta tidak mengenal usia, paras rupa, mahupun kekayaan dan harta karun, tetapi dari keikhlasan dari hati setiap insan antara satu sama lain.

Tidak semua orang yang engkau cintai, mencintaimu dan sikap ramahmu kadang kala dibalas dengan sikap tidak sopan. Jika cinta suci tidak datang daripada tabiatnya, maka tidak ada gunanya cinta yang dibuat-buat.

Sayang tidak bermaksud cinta. Suka tidak serasi dengan cinta. Kagum tidak bererti cinta. Bangga tidak semestinya cinta. Cinta adalah CINTA .

Cinta itu seperti sinar matahari, memberi TANPA mengharap kembali. Cinta itu seperti sinar matahari, TIDAK MEMILIH siapa yang ia sinari. Cinta itu seperti sinar matahari yang MEMBERI KEHANGATAN DI HATI..

Cinta umpama ‘treasure hunt’. Cita cita dan tujuan kita satu untuk menuju ke penamat yang paling mengembirakan. Namun di dalam perjalanan kita akan menghadapi pelbagai rintangan dan cabaran. Andainya tidak mampu meneruskan, kita akan tersungkur dan hadiah utamanya akan di kebas oang lain. Tetapi tak usahlah kecewa. Walaupun hadiahnya tidak kita perolehi, tetapi keseronokannya kita sudah rasa. Jadi bercintalahsepenuh hati. Namun janganletakkan harapan terlalu tinggi.

Kekecewaan terlalu pahit untuk ditelan, terlalu payah untuk dilupakan namun dalam cinta pasti akan merasai kecewa dan dikecewakan walau bukan itu matlamat dalam setiap percintaan.

Kadangkala orang yang paling mencintaimu adalah orang yang tak pernah menyatakan cintanya padamu kerana orang itu takut kau berpaling dan menjauhinya. Dan bila dia suatu masa hilang dari pandanganmu….kau akan menyedari dia adalah cinta yang tidak pernah kau sedari….

Cinta suatu yang indah, cinta boleh buat kita gundah, cinta buat hati berdarah dan cinta jua boleh membawa kesalan yang tak sudah

kisah aku

assalamualakum...dlm hdup aku..aku mmg sebati dgn pmpuan..aku thu aku jhat sbb pmainkn ht pmpuan...tp aku pnh rse sdih..kcewa..hppy..mrana...sjahat2 sku..aku ttap ad prasaan ingin setia..skunk aku dh jmpe sseorg yg btol2 aku syg..aku tknk ksah lme aku kmbali lg....dlu aku pnh sygkn sseorg....tapi dgn ksilapan aku..aku clash...aku fobia..aku tkot utk stia n sygkn sseorg..aku buang prasaan cinta aku dlm ht aku...aku thu cinta tu wujud..aku thu cinta tu ada..tp aku hpuskn dia dlm hdup aku...aku tkot..aku tknk mrana bt kali ke4...ckuplh lu 2 org yg aku syg hdir dlm hdup aku....jjur aku ckp..mmg aku ad lg prasan syg tu smua./..tp aku mmpu uutk lupakn tu smua krn sseorg yg hdir dlm hdup aku skrg ni....ape ttg kpel aku dh tmpuhi smua..bnyk dosa yg aku bt slama ni..tu adalh aku..aku mmg xley nk lari dr tu smua...mnusia ni ada nafsu...aku hrp smua ex aku dpt maafkn aku ape yg aku bt slama ni....bnyk sgt dosa yg aku tggung slama ni...tp aku x pnh rse bsalah..sbb tu adlh sft dan prangai aku..aku igin brubah..tp biarlh aku brubah krn diri aku sndiri..jgn krn org lain..hdup aku pnuh dgn prinsip...prinsip aku mmbt aku trkokong...stiap mnusia bt ksilapan...stiap mnusia bt dosa...aku thu aku dh mlampau...tp aku inin jd aku..aku tknk hpokrit krn prempuan..... video

Sunday, July 18, 2010

jgn permainkn hati aku lg
aku cube paham kamu
paham ngn idup kamu
tp hope pon kamu cube paham hati aku
ape yg aku suke
ape yg aku xsuke
jgn sakitkn aku lg,.
aku dah bg peluang kedua,.
hargailah..

jiwang

Setiap manusia pasti tak ada yang sempurna.. Karna dengan kekurangan itulah kita bisa saling melengkapi..

hati aku

hari ni...aku bjaya dpt kmbali org yg aku syg..
klau kta usaha pasti kta akn dpt..bkn dgn kata2 tp dgn ht yg ikhlas
aku hrp lpas ni dia phm ttg hdup aku..
wlaupn aku rmai pmpuan...tp ht aku ttap stu..
aku xley nk lari tu smua..
tu sfat aku...
aku taknk hpokrit dgn diri aku..
stiap ape yg aku bt..aku thu
dan aku hnya mmpu syg sorg je dlm hdup aku

Saturday, July 17, 2010

DOA AKU UNTUK MU

Ya Tuhanku
Seandainya dia tercipta untukku
Satukanlah hatinya dan hatiku
Titipkanlah kemesraan antara kami
Agar kebahagiaan ini abadi

Namun
Seandainya dia bukan milikku
Bawalah dia jauh dari pandanganku
Peliharalah diriku dari kekecewaan

Berilah diriku kekuatan
Melontar bayangannya ke dada langit
Tenggelam bersama gelap pekat awan
Agarku rasa bahagia
Walaupun tanpa dirinya

Gantikan yang telah hilang
Tumbuhkan kembali yang telah patah
Meskipun tidak sama dengan dirinya

DR AKU

inginku lakar isi hatiku
yg kini segar mekar
dibaja kasih dan syg
dan akn tumbuh centa
sedetik ketika lg


hati ini dimiliki
oleh seorg pencenta
pertama kali hadir yg x dipinta
dan kini diikt 2 hati menjadi 1


inginku lakar lg isi hatiku
dirinya amat menyenangkn diri ini
sempurna dimata
tp dah lumrah
manusia dicipta ada kelemahannya
dengn kelemahannya
aku tutupinya dngn kekuatanku


hati ini ditarik
oleh hatinya yg tulus menyayangiku
yg xpernh aku pinta
dgn hrpn yg ditabur
aku pegang hingga ia digapai
jika tiada halangn
insyaallah,..lancrlah perjalannnya


dia syg aku
aku syg dia
dia jaga aku
aku jga dia
saling melengkapi
saling memerlukn


hati ini dah dimiliki
oleh insan biasa
alamdulillah..
diri ini bersyukur
kerna Tuhan temukn dirinya
untuk diri ini
hati ini akn setia
bersemadi sayang ini
hanyalah untuknya..
selamanya...


inginku lakar lg
inilah pertamanya
hati berputik sayang
dengan seorg lelaki
dan dirinya ialah....


aku syg dia
syg sgt2
aku sumpah

aku

bagi aku..cinta ni suci sgt2...kdg2 kta btanya pd diri kta....siapa yg kta syg..spe yg ad dlm ht kta yg btol2 kta syg..aku cuba utk mnyangi sseorg..tapi aku x bdaya..ht aku was2 ttg syg dlm ht aku...

Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita.


Forever
Grab a Funny Picture from pYzam.com



Never Find Another Like Me
Grab a Graphic from pYzam.com


bismillahirahmanirrahim
^__^