BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

SAYANG YG HADIR TANPA KITA JEMPUT

love is wonderful

Tuesday, September 28, 2010

KISAH HDUP AKU DR A TO Z

hm khendak anknya…..tp dlm kgembiraan pd tkatn 3….aku juga tmpuhi kngn pahit lam hdup aku…pa aku tkatan 3..pd mlm tu…spupu yg pling rapat dgn aku tdo di umh aku..mse tu aku aku bru bli hp bru..NOKIA 6280..pd mlm aku bli tu..aku hntr msg kt long aku….yg aku nk housing…pd mlm tu jgk..aku trima reply msg dr long aku mnyatak OK….aku thu long aku akn bli…..aku tggu hr esk.sbb long aku akn dtg stiap ptg jam 6…..tp ape yg aku hrpkn sbaliknya….aku ttrima pggilan dr mama aku yg mnyatak long aku dh x……hnya ALLAH je thu mcm mne diri aku dan hdup aku mse tu….aku jd lemah mndgr suara tu..hnya mmpu aku bt ialah mngis…..klau aku mmpu mngis smpai aku mati..smpai airmata aku kering..aku akn bt…tp aku xmmpu utk ikot long aku ksana alam slamanya…aku thu aku dh khilng tmpt mgadu dan mitak ssuatu….aku mmg x dpt trima takdir tu smpai skunk…dgn long aku..hnya dua org yg rapat..aku dgn 2 pupu ku..aku pggil dia abg an…dia pnm mg sygkn long aku sgt2..sthu aku..long aku lyn dia mse kcik mcm long aku lyn aku…long aku slalu ckp yg air ksukaan dia milo o ais..aku plk milo ais….long aku x pnh bkira ttg duit mhupn ape jua yg aku nk..dia akn turuti…mse long aku msih ada..pd satu hr..aku nk helicopter control…duit aku mse tu ada rm95..heli tu hraga rm 120….pd ptg tu..aku suruh long aku dtg umh…aku ckp ad nk bt ssuatu…tp aku mmg diajar dgn carat u oleh long aku…aku akn dpt duit dgn mmicit kakinya dan bdnya..biasanya aku akn guaru dgn long aku…LONG..LIMA MINIT RM2 k???aku juz nk rm15 je lg utk ckup aku bli heli tu….bila dh dpt duit tu…aku x ley nk tdo sbb tringtkn heli tu..aku nk jgk wlau cmne skalipn…akhirnya,..waktu mlm btukar siang..aku trus mhidupkn moto aku dan trus mlulu ke kdai jual heli tu..bla dh bli..smasa pjalnan pulang..aku terserampk dgn long aku…aku bhgia sgt tgk dia snyum pd aku….LONG..IJAT SYG LONG SGT2..wlaupn jat dh bnyk brubhskunk ni..tp long ttap ad dlm ht jat….jat mmg bnyk brubh skunk ni..tapi jat still hormat mama ngnbah…mama ngn abh rndukn long sgt2…knp long pergi dluu???jat skunk ni x tmot nk mgadu..x tmpt nk mntk tlg..smua org x plukan jat lg….jat slau mngis tringkn long…jat x pnh jht long..x pnh tpu spe2..jat bt ad sbb jat..tp mama ngnabh dh pndang serong pd jat…tp jat x ksah…snn jat still ad mama ngn abh…jat x pnh jht long..x pnh lupa agam..jat Cuma x bsdia nk brubh..jat tknk brubh krn org..jat nk brubh krn diri jat…long…JAT SYG KN LONG…stiap kali jat tringkn long…jat mngis….tp x seor g pn yg thu….jat thu long slalui hdir dlm mmpi jat bla jat ad msalh..long still bg nsihat kt jat wlaupn lm mmpi..tp jat x pnh cter kt mama. ngn abh..mse long nsiht jat suh jge mama mse abh kne operate tu…jat jge mama long…jat anggpkn mmpi tu mcm reality….jat pnh cter kt mama…jat thu long mmg sygkn jat sgt2..sbb tu long slalu ad dcc jat..slalu hdir lam mmpi jat….long bkata lam mmpi tu..JAT..JGELAH MAMA…LONG DH TK X….jat trus terjaga dr tdo…jat mngis sorg2 long….mse jat ad di indon…jat slalu bygkn klau long ad dcc jat..mesti long blnja jat bnyk2….jat x pnh mntak dgn mama ape2..sbb jat nk bljr bdikari..lgpn mama n abh x pnh ajr jat dgn kmewahan..tp dr sk lg..mama n abah mmg x bg duit blnja kt jat..sbb jat dh pndai cri duit sndiri…long….maafkn jat….long sntiasa ad dcc jat….

s stelah plbgai liku2 aku tmpuhi….aku smakin matang….pada usia aku 16 thun..iaitu tggakatn 4….aku smakin liar di mata kwn2…di mata cg2 sk aku..tp aku tknk hpokrit…khidupn aku dgn pmpuan smkin mnjadi2..tp aku akui dcini…aku x pnh hbskn duit krn pmpuan..aku juz kwn..x pnh nk tggung seorg pmpuan….mmg rmai anggp pmpuan syg kn aku sbb duit aku..tp hakikatnya…slama aku kpel..x pnh aku jmpe seorg pmpuan yg nk kikis duit aku…..sjujurnya aku nk tulis dcini….wlaupn aku nakal..liar…sosial..tp juz stu aku ingt..hormati mama ngn abh aku..aku mmg jht dmata org lain..tp aku mnja dmata mama,abah n kuarga abh aku..aku x lupa spe diri aku..sbb tu aku x ley nk hpokrit ttg diri aku……aku ttap aku..biarlh kluarga aku dan org yg aku syg je yg thu spe aku sbnrnya..mgkin ssah seorg hawa nk trima prangai n cre hdup aku..tp aku x ksah..klau dia jjur sygkn aku..dia hrus pcaya pd ht aku…..aku akui….mmg rmai sygkn aku..n aku lpskn org yg sygkn aku dgn mudah….sbb aku x thu cmne nk stia….pnh sseorg tnya aku…ape kurniaan ALLAH pd aku shinggakn rmai syg kn aku..bg aku..ckuplh skadar jjur n ikhlas….tp klemahan aku..aku x pndai nk stia pd yg stu..tp aku mmpu syg sorg je lam ht aku…..jgn ragu2 ttg ht aku…aku thu ht aku hnya satu..x mgkin 2 atau 3……tp smuanya jnji palsu..mula2 mmg ckp trima aku sedanya….tp hakikatnya..ssah nk trima diri aku…tp aku redha..wlaupn aku pnh mngis,kcewa,mrana..tp aku ttap pgang pd kata2 akku..bunga bkn skuntum..kumbg bkn seekor….dont lie my self….mse tgkatan 4..mmg ad aku syg kn org btol2..n aku stia…tp aku trima balasan ILLAHI..aku x salhkn sidia sbb tggalkn aku..sbb mgkin ni ALLAH nk tnjuk pd aku cmne prasaan org yg au pmainkn dlu…

sahabatku…

setelah aku mrempuh hdup rmaja…aku kini brada d tgkatan 5…hdup aku makin sosial….inginku tulis dcni..sjaht2 aku..aku x pnh bzina….x pnh mlakukn perstubuhan dgn mne2 pmpuan..sbb aku still ada akal…aku pkir cmne ape yg aku bt blku pd ank2 aku nnti..smua tu aku ingt sbgai jalan mnyelamtkn aku…kedua..aku x pnh bjudi….sbb aku thu judi tu hantu bt kn org jd miskin….bt kn org mnjadi ktagih….tp aku pnh bt ksilapn yg mnjadi aku mnjadi mnusia skrg…biarlh ni hnya org yg btol2 hdir lam hdup aku je thu…..aku rhsiakn smua ni pd smua org…sbb bg aku..ksilapn ni bt aku lbioh bpikir mnjadi seorg mnuisa yg x bley lari dr ksilapn….mse d tgkatan 5…aku smakin rmai kwn..sbb mse tgkatan 5..hdup aku mewah…..mewah dgn kgembiraan di wajah aku…aku ni jenis seorg yg x pnh nmpk cm ad msalh…..mse tu…slama aku mnjadi seorg plajar….aku pnh ponteng sk njuz stu hr je..tu pn sbb gf aku mntk tlg sbb emergency katanya…tp waktu tu mmg x bljr…aku x pnh ponteng tnpa pgetahuan mama n abh aku…..stiap kali aku x g sk..mesti mama n abh aku thu…mse tgkatan 5 jgk..mama ngn abh mmg x pnh ambk thu hal pjrn aku..mgkin sbb dia phm mmg aku x mnt bljr…..korg plik tu?mama ngn abh aku cg….tp knp dia x mrh aku mls bljr????knp x dia x mrh klau aku bt x endah je ttg pljaran???klau korg nk thu…nilh pntingnya mmahmi ttgn ank dia….mgkin smua org x pcaya…..wlaupn aku sosial….jaht…nakal..liar..tp satu bnda je aku mmpu bt utk mama n abah aku..iaitu..aku x pnh kuar mlm..x pnh mrayap mlm mcm org lain..ayh aku slalu puji ttg tu wlaupn dgn cg2….sbnrnya mama n abh aku bkn tk hraukn aku..Cuma dia nk phm ape yg aku nk…abb tu aku x pnh lupkan dia wlaupn mama n abh ad jgk mrh aku….sbb aku thu dia mrhkn aku..control hdup aku sbb dia sygkn aku….dia sygkn ank dia…..aku hrgai sgt…..wlaupn aku sdr ttg tu smua..tp aku x mmpu utk brubh ttg khidupn aku..sbb tu aku ckp..jahat aku dimata org lain..tp dimata mama n abh aku…aku ttap MUHD IZZAT MUIZZUDDIN BIN MOKHTAR yg lahir dr perot mak aku yg spruh nyawa nk lhirkn aku…..ku sdr smua tu…sjht aku jgk…aku thu dosa pahala…aku thu hokum AGAMA ISLAM….ALLAH pnh mnyampaikn ayt…hdup di dunia hruslh adil..smua ap yg kta bt kne adil…sama jgk dgn pnyampaiannya pd hambanya..HENDAKLAH KAMU INGT..HDUP DI DUNIA NI HNAY SMENTARA,,HRUSKN KAMU INGT..ADILLH DLM MLAKUKN SSUATU..INGTLH..AKHIRAT KEKAL ABADI..ape yg aku nk gtau kt cni ttg pgangn aku….kta hruslh atur pjalan hdup kta 5050..spruh dunia sparuh akhirat..sbb tu aku ckp..aku thu ape yg aku…sjht aku..x smestinya aku lupa ALLAH….ALLAH sntiasa ad dcc kta dan mlihat ape yg kta bt……aku akui..aku mmg x pnh smbhyg..x pnh nk dktkn diri pd ALLAH pd mse tu..sbb aku tlampau leka..tapi aku slalu mntak pd ALLAH agr sdarkn aku…

0 comments: